08 julho, 2011

Portugal e Renfe rectifican e garanten a continuidade da conexión Vigo-O Porto

Os Gobernos ceden á presión social e manteñen o servizo de tren, que mañá faría a súa última viaxe

ALBERTO BLANCO Os Gobernos portugués e español dan marcha atrás e garanten agora o mantemento da conexión ferroviaria entre Vigo e O Porto desde mañá, cando estaba previsto que operase o último tren. Do mesmo xeito que ocorreu en 2005, cando se expuxo tamén a cancelación deste servizo, a presión social e política volveu a conseguir que o único tren que conecta Galicia con Portugal continúe funcionando.

Esta decisión tomouse a última hora de onte e despois de que Comboios de Portugal fose o primeiro en dar o brazo a torcer e anunciase a súa disposición de chegar co tren ata Tui e non só ata Valença do Minho. "O fin e a saída do catro trens, dous por sentido, que cubrían o traxecto O Porto-Vigo pasa a ser Tui, de forma que se posibilite un incremento na mobilidade de pasaxeiros, principalmente permitindo unha ligazón do territorio nacional por vía férrea coa rede de transportes colectivos de Galicia", anunciaron fontes oficiais de Comboios de Portugal.
Desta forma, a empresa pública lusa deixou a "pelota" no tellado de Renfe, á que ademais lle volveu a propor que se fixese cargo do déficit do tren no tramo galego para garantir a súa continuidade ata Vigo. "No caso de que Renfe reconsidere e acepte a proposta inicial de CP de asumir a totalidade da responsabilidade da ligazón entre Tui e Vigo, estaremos dispostos a continuar garantindo cos trens portugueses o transporte desde Vigo ata a fronteira", explicaron as mesmas fontes.
Renfe moveu ficha horas despois. "Dado que Comboios de Portugal reconsiderou a súa posición, manteremos o servizo ata Vigo nas mesmas condicións que ata agora", informaron fontes oficiais da operadora española.
Con todo, a empresa non quixo aclarar onte se esta decisión significa que pagará os 235.000 euros de déficit da liña que lle reclamou Portugal para poder mantela. Tampouco desvelou se a fórmula na que se manterá a ligazón continuará sendo a de que o tren portugués siga chegando ata Vigo, ou se Renfe fretará trens desde a cidade olívica a Tui para que os pasaxeiros poidan facer transbordos. "A partir de mañá [por hoxe] informarase as condicións nas que se continuará prestando o servizo", setenció un portavoz oficial da compañía.
Antes de que Renfe manifestase a súa disposición a manter a liña, Comboios de Portugal adiantou que polo menos desde Tui seguirían saíndo os dous trens que o facían ata agora. Incluso a empresa non descarta que algún dos outros convois que chegan a Valença do Minho pero que non cruzan a fronteira, poidan estenderse tamén ata a localidade pontevedresa. "Adicionalmente, estudaremos a demanda que xeren os nosos servizos en Tui e, se fose xustificable, estenderiamos outros trens que terminan en Valença ata a localidade galega", dixeron.
Aínda que esta rectifición garante que Vigo continúe estando conectada por ferrocarril con Portugal, non dá resposta aínda ás esixencias de cidadáns, empresarios e políticos de ambos os lados do Miño de modernizar o servizo para facelo máis competitivo. As máis de tres horas que emprega o tren en cubrir o traxecto entre Vigo e O Porto fan que sexa pouco atractivo e deficitario.
[Faro de Vigo]

Nota do RoP: Mais uma vez, Rui Rio revelou a sua falta de talento para liderar uma cidade com a importância do Porto. Não contribuiu em nada para resolver este problema, bem pelo contrário.

3 comentários:

  1. Espero que a luta continue para que a melhoria do serviço seja o passo seguinte.
    Abraço e bom fim-de-semana

    ResponderEliminar
  2. Esta Linha faz falta a muita gente, mas é uma linha de terceiro mundo.
    Segundo parece o TGV já chegou à Galiza!? era importante que chega-se ao Porto e ao aeroporto Sá Carneiro, porque são mais os galegos que vêm a Portugal que nós à Galiza. Só ganhava-mos com isso.
    Quanto à construção da linha: cá são tostões e em Lisboa são milhões.
    Mas as Bestas Centralistas que ignoram o Norte têm outra opinião.

    O PORTO É GRANDE VIVA O PORTO

    ResponderEliminar
  3. Claro que para este agente infiltrado ao serviço do centralismo intolerável tudo o que prejudique o Porto e o Norte não é relevante!
    Relevante é o tachinho que o sacana espera obter na capital madrasta!
    Pode ser que Deus escreva direito por linhas tortas como é a Sua especialidade e o tiro lhe saia pela culatra!
    Roma não alimenta traidores!

    ResponderEliminar

Abrimos portas à frontalidade, mas restringimos sem demagogia, o insulto e a provocação. Democraticamente...